05-10 Arnemuiden 1, 3 en 5 op ramkoers voor titelstrijd, 2 en 4 in degradatiezone

door | 10 oktober 2024

De jeugd had een weekje vrijaf, maar de vijf seniorenteams van Arnemuiden moesten wel aan de bak. Voor team 4 gold dat afgelopen dinsdag al, toen het team het opnam tegen Kapelle. Met de twee Kokkies en Merien werd een 6-4 nederlaag geleden. De Kokkies wonnen van invaller Frank Rottier en good old Adrie de Jonge. Merien sleepte er een vijfde game uit tegen Rottier, maar moest de winst toch aan de Kapellenaar laten. Arnemuiden staat op de laatste plaats, maar heeft teams 2 t/m 5 nog in zicht met vijf punten verschil.

Vrijdagavond was het de beurt aan Arnemuiden 2 en 5, die het opnamen tegen Goes 1 en 3. Bij Arnemuiden 2 stonden P en Koosje in de basisopstelling en kon Miquel de Witte op het laatste moment meedoen als invaller. De Arnemuiden moesten een 7-3 nederlaag incasseren. Alle drie de spelers wonnen van Robert Wiechers, maar Koen Keijman en Patrick Jansen waren te sterk, al waren er ook tegen hun kansen getuige de 2-0 voorsprong in games van P tegen Keijman en de matchpoints op 10-8 in de vijfde game voor Koos tegen Jansen. Arnemuiden staat vijfde en moet de komende wedstrijden de achtervolging inzetten op jacht naar de veilige vierde plaats.

Het ging Arnemuiden 5 tegen Goes 3 een stuk beter af. Rinco, Bas en Cas wonnen namelijk met 10-0. Maar liefst zeven wedstrijden werden in drie games beslist en de Arnemuidenaren hadden dus nog alle tijd om een duik in het zwembad te nemen. Dankzij de winst met dubbele cijfers gaat het team samen met Westerzicht 2 aan kop in de vijfde klasse.

Zaterdag was het de beurt aan Arnemuiden 1 dat het opnam tegen Scyedam 2. Dit keer stonden Soren, Marc, Jannes en Boyke in de basisopstelling. Bij de Schiedammers speelde kopman Bartz Platzbeecker niet mee en stonden Daniel Snoek, Johan van Meurs, voormalig Zeeuw Stephan Pieters en Rob Hoogendijk opgesteld. De start van Arnemuiden was moeizaam en na de eerste helft stond er een 3-3 tussenstand op het bord. Jannes toonde zich na twee verliespartijen een volleerd lampengooier, maar wist wel zijn laatste wedstrijd te winnen. Onze tweede Brabander Boy won eveneens één wedstrijd. Soren de Witte en Marc Hackenberg bleven deze week ongeslagen en wonnen opnieuw samen de dubbel, zodat er toch een tevredenstellende 9-4 winst op het bord werd gezet. Arnemuiden gaat in deze 3e divisiepoule aan kop met drie punten voorsprong op Tanaka. Dat team is vrijdag in Etten-Leur de tegenstander van Arnemuiden.

Ook Arnemuiden 3 speelde een zaterdagavondwedstrijd en wel tegen het zesde team van Belcrum. Na het gelijkspel tussen STV en Middelburg wisten ze dat elk gescoord punt een extra punt voorsprong zou betekenen op de Middelburgers. Dat leek in de eerste helft nog niet zo te vlotten toen Thiesco zijn eerste twee potten verloor van De Jong en Reddy en ook Adje zijn meerdere moest erkennen in Reddy. Toen was het echter ‘Ready’ met de Belcrummers. MC Riemens werd Man of the Match en won drie wedstrijden, Adje pakte zijn laatste twee potten en Thiesco voegde met een laatste winstpartij en winst in de dubbel ook zijn aandeel toe. Uitslag 3-7 en zeven punten voorsprong op de hoofdstedelingen van Middelburg.