28-09 Volle bak in Matchpoint

door | 10 oktober 2024

Het vijfde team speelde tegen Scaldina 2, een team met illustere namen als Jan Remmers en Jan Kastelein. De Arnemuiden toonden echter weinig ontzag voor de Schouwenaren en binnen no time stond er een 6-0 stand op het bord. Alleen de dubbel was een ware thriller die met 11-8 in de vijfde game werd gewonnen door Bassie en Rinkel. Ook Anita voegde wat deeltjes toe aan de thrillerserie. De wedstrijd tegen Jan Remmers ging met 11-7 in de vijfde game verloren, maar de andere Jan werd met 11-8 verslagen. Ook Bas moest in de vijfde game zijn meerdere erkennen in Remmers. Man of the Match Rinkel won ook zijn derde partij met 3-0 en liet zien dat zijn trainingsarbeid vruchten afwerpt.

Team 4 kreeg SAR uit Kloosterzande op bezoek dat vader Marc en dochter Carmen Maas en Franklin Bockstael had afgevaardigd. Arnemuiden speelde met Merien de twee Kokkies. Reindert won zijn eerste pot van Marc Maas, toch een speler met landelijke ervaring op de teller. Ook Bockstael ging er in drie games af. Carmen was in vijf games te sterk. Merien had in zijn eerste pot tegen Carmen al veel kansen op gamewinst, maar liet toen de big points liggen. Ook Marc was te sterk, maar tegen Bockstael won hij echter zijn eerste pot van de competitie. Sander had geen moeite met Carmen en Bock, maar moest Marc Maas feliciteren. Ook de dubbel ging naar de Maasjes. Eindstand 5-5.

De wedstrijd van Arnemuiden 3 tegen TTC Middelburg 2 was het hoogtepunt van de avond. Omroep Zeeland promoveerde deze clash dan ook tot wedstrijd van de week en ook de PZC-reporters waren de hele week al druk in touw om de wedstrijd te verslaan. Tafeltenniscombinatie Middelburg liet dan ook niets aan het toeval over en was ratingtechnisch op z’n sterkst naar Arnemuiden gekomen met Jeroen Louws, Rinze Porte en Jan Schreur. Hoewel de bevalling bij Max z’n geliefde aanstaande was liet de hele familie Vleugel zich toch in Matchpoint zien en had Max na een politiek drukke week ook tijd ingeruimd om achter tafel te verschijnen. Dat ging heel behoorlijk. Rinze Porte ging er in vier games af, Jan Schreur volgde in vijf games en alleen Louws mocht de felicitaties in ontvangst nemen. Adje won in vijf games van Rinze en simpel van Schreur maar moest in zijn openingswedstrijd eveneens Louws feliciteren. Marc Riemens was echter scherp en knalde de Middelburgse loco-burgemeester met 3-0 van tafel. Ook Jan Schreur werd verslagen door MC, maar Rinze was in vier games te sterk. Een uitstekende teamprestatie, alle Arnemuiden-spelers wonnen twee potten, wat resulteerde in een 6-4 winst op de directe concurrent.

Door Arnemuiden 2 wordt al voor de derde week op rij gesomberd dat er nog wel een puntje meer in had gezeten. Tijd om dit advies de komende weken nog maar eens op te volgen. Het Tios-team, dat deed alsof er een wereldafstand van Tilburg naar RMU afgelegd moet worden, had echter Daan vd Heijden meegenomen. Een gozer met balgevoel waar een gemiddelde eersteklasser alleen maar van kon dromen. Dat leek voor onze kleine P een mooie missie. Een foute service op gamepoint hielp echter niet om in de wedstrijd te komen en P verloor in vier games. Wel won onze kersverse vader van Sander van den Broek en Stefan Smits. Ook Akki en Schuur wonnen in vier games van Vd Broek. Stefan Smits was echter te sterk, al lagen er in de partij van onze voorzitter na een flinke voorsprong in de vijfde games zeker kansen op meer. Ook het dubbeltje ging verloren, waarna de Tilburgers met zes punten op zak de wereldreis naar Tilburg weer konden aanvaarden.

De jeugd speelde vanmorgen tegen Kapelle 2. In de eerste wedstrijden waren er twee spannende wedstrijden, maar Mitchel kon het net niet bolwerken tegen Jordan en Liz verloor nipt van Jesse. Wel wonnen Mitch en Liz allebei van Maurice. Mara kwam deze wedstrijd nog niet tot scoren, maar er konden zodoende weer twee punten bij het totaal worden geteld. Het seizoen geldt als een leuke kennismaking voor onze jeugd met het competitieniveau.