15-09 HEREN 1 BOEKT NIPTE OVERWINNING, LIZ SCHUURMAN REDT DE EER BIJ RENTREE IN JEUGDCOMPETITIE

door | 19 september 2024

De tafeltennissers van Arnemuiden hebben de seizoensouverture in de landelijke 3e divisie opgeluisterd met een nipte overwinning. Tegen SVE 3 uit Utrecht werd het 7-6. Sören de Witte was machwinner met drie overwinningen.

Arnemuiden ging als een raket van start. Jannes van Bragt won zijn eerste wedstrijd van het seizoen in drie games van Kasper Marinus. Sören de Witte won met dezelfde cijfers van Dior Beerens en Marc Hackenberg won in vier games van invaller Ferdinand Tischer. Het was dat Emiel de Rijke van SVE-kopman Rens Boer verloor, want na de tweede overwinning van De Witte op Marinus stond er een mooie 4-1 voorsprong op het bord.

Toen volgde er een mindere fase. Emiel de Rijke kwam in de vijfde game tekort tegen Tischer. Marc Hackenberg verloor na een 2-1 voorsprong en twee matchpoints in de vierde game van Boer en Van Bragt kwam er tegen Beerens niet aan te pas, wat tot een 4-4 tussenstand leidde.

De Witte verloor zijn eerste game van de competitie van invaller Tischer, maar stelde vervolgens met 11-2 in de vierde game orde op zaken. Helaas wist De Rijke ook niet van Marinus te winnen en na opnieuw verlies in een vijfgamer van Hackenberg tegen Beerens keek Arnemuiden opeens tegen een 5-6 achterstand aan.

Daar liet de Brabander Van Bragt het echter niet bij zitten en met goed spel tekende hij na vier games tegen Rens Boer voor de 6-6 en met Marc Hackenberg aan zijn zijde in de aansluitende dubbelwedstrijd voor een 7-6 overwinning.

Arnemuiden moet hierdoor de komende wedstrijden meteen de achtervolging inzetten, want Scyedam 2 en Tanaka 1 staan op respectievelijk vier en drie punten voorsprong. Vrijdagavond speelt Arnemuiden haar volgende competitiewedstrijd tegen Alexandria ’66 4 uit Rotterdam.

JEUGD

Ook heeft Arnemuiden dit seizoen voor het eerst in jaren weer een jeugdteam. Zaterdag stonden Mitchel van’t Leven, Liz Schuurman en Timo Beekman in de basisopstelling. Een hele ervaring voor de Arnemuiden-jeugd, die nu een jaar in training is onder leiding van Erik Schuurman, Sander de Kok en Mirte Minnaard.

De Middelburg-spelers waren duidelijk al wat meer ervaren in het spelen van competitiewedstrijden, maar de Arnemuiden-spelers streden voor wat ze waard waren. Helaas wist Mitchel een 2-1 voorsprong tegen Brett van den Eerenbeemt niet te verzilveren en verloor hij met 11-9 in de vierde game van Alexey Milev. Timo Beekman won zijn eerste game en het was Liz Schuurman die met een knappe overwinning op Brett het eerste Arnemuiden-punt op het bord zette. Volgende week speelt het Arnemuidse jeugdteam opnieuw een wedstrijd tegen TTC Middelburg, maar dan een uitwedstrijd tegen het vijfde team.