14-09 Bier(tjes)man te sterk voor team 2, Tienklapper voor team 3

door | 19 september 2024

De kop is eraf voor de Arnemuiden-teams die uitkomen in de afdelingscompetitie. Het was vrijdagavond weer ouderwets volle bak in Matchpoint ’82 met vier teams die thuis speelden.

Arnemuiden 2 startte tegen Het Markiezaat 5. Vooraf werd gegokt op een mooie overwinning, het werd uiteindelijk een kleine zege. De Markiezaadjes gingen namelijk goed van start met een overwinning van Walter Biertjesman op onze kleine P en een zege van Francisca Onink op Schuurman. Gelukkig hebben we dan altijd onze voorzitter nog. Degelijk en bedaard als altijd won hij in vier games van Sophie en samen met P ook de dubbel. Ook Schuurman kon het niet bolwerken tegen Bierman, maar vervolgens kwam het Arnemuiden-team meer op stoom. P won in 4 games van Sophie, Akki in even zoveel games van Francisca en Erik versloeg Sophie zonder gameverlies. Bierman had een goede avond want hij wist na een 2-0 achterstand ook zijn derde partij van de avond te winnen. P zorgde er vervolgens tegen Francisca voor dat er toch een 6-4 zege op het bord kwam te staan.

Team 3 heeft met de rentree van Adje en Miquel een team dat hoge ogen kan gaan gooien in de 2e klasse. Dat maakte het team vrijdagavond ook waar tegen promovendus Effect ’71 uit Terneuzen. M(ar)C, Thiesco en Miquel verloren namelijk geen enkele wedstrijd. Thijs moest tegen John Roose nog een keer voluit gaan om een 2-1 nederlaag in games recht te zetten, maar de overige wedstrijden gingen allemaal in drie of vier games naar de Arnemuidenaren. Een sterke start voor Arnemuiden dat volgende week de uitwedstrijd speelt tegen de (Zeeuws-) Vlaamse vrienden van STV.

Hoe het nieuw geformeerde team 4 het dit seizoen in de 3e klasse gaat doen, was vooraf al een grote verrassing. Vrijdagavond tegen Het Markiezaat 8 bleek dat het nog weleens een taaie dobber kon worden. Merien speelde zijn ontgroeningswedstrijd bij de senioren en wist zijn eerste game te winnen van Edwin Withagen. Ook de ervaren Hans van der Kraan maakte zijn debuut in de competitie voor Arnemuiden. Hij buitte dit meteen uit door deze avond, inclusief dubbel, 20 games te spelen. Hiervan werd er eentje, met 11-9 in de vijfde game van Withagen, gewonnen. Reindert ‘the flying dutchman’ De Kok won alleen van Rob Oostelbos. Met een 2-8 uitslag moet het team volgende week zaterdag tegen Stalland 3 in de achtervolging.

Team 5 trad aan tegen Tafeltenniscombinatie Middelburg 5. Ook de uitslag telde twee vijven. Daar had nog wel wat meer ingezeten, want ons langst spelende lid Nico verloor nipt in vijf games van Etienne Winnubst en Sven van Flierefluiter. Casper verloor met het minimale verschil in vijf games van David Koole. Door twee overwinningen van de ervaren Casper en de jonge hond Rik Baaij en de zege in het dubbel werd toch een gelijkspel uit het vuur gesleept.