01-09 Marc Riemens wint met goed spel B-poule invitatietoernooi Smash Sint-Annaland

door | 2 september 2024

Met zes man toog TTV Arnemuiden zaterdag naar Sint-Annaland om het jaarlijks gehouden invitatietoernooi te spelen. De laatste jaren was er geen Arnemuiden-delegatie vanwege het NK, maar nu dat naar januari is verschoven was het weer een mooie seizoensopwarmer voor de Arnemuiden-heren.

De meest in het oog springende prestatie werd geleverd door Marc Riemens, die na een puik seizoen in de 2e klasse tot de topfavorieten behoorde in de B-poule. Hij kwam zijn poule ongeslagen door, won in de kwartfinale van Damian Elenbaas van Smash ’76, versloeg overtuigend Francisca Oninks in de halve finale en in de finale moest een andere Markiezaat-dame, Lisa van der Velden, eraan geloven. Riemens kwam de eerste twee games nog met respectievelijk 5-0 en 5-1 achter, maar wist beide games het tij te keren en bleef zo ook in de finale zonder gameverlies. Goed gedaan en van harte gefeliciteerd met de eerste prijs!Adje speelde nog wat wisselvalliger, maar wist in de B-poule eveneens de vervolgronde te bereiken. Daarin verloor hij echter met 3-1 van Walter Bierman van Het Markiezaat. Ook ons nieuwe lid Hans van der Kraan speelde in deze klasse enkele goede wedstrijden, maar de poule bleef wel het eindstation.

In de C-poule was Rik Baaij van de partij. Rik is de laatste maanden serieus met tafeltennis bezig en speelde een knap toernooi, waarin hij drie overwinningen boekte. Dat was net niet voldoende om de volgende ronde te halen.

In de A-klasse deden Akki en Koos mee. Akki had een puike start met 3 winstpartijen in de eerste 4 wedstrijden, maar kreeg daarna de grote namen als Arthur Dukker en de latere winnaar Gert Gosselink nog tegen zich. Die waren een maatje te groot.Ook Izak mocht aantreden in de A-klasse en had met een snelle overwinning op Danny Bogers en een knappe zege op hoofdklasser Johan Schuurman een uitstekende uitgangspositie. Rob Broumels en Bennie Poortvliet waren te sterk, maar tegen de Moore DRV-Cup fanaat Roald Vos pakte Koos brutaal een 2-0 voorsprong in games. Die wist hij echter niet te verzilveren en daardoor mocht ook zijn derde winstpartij tegen Ron vd Weiden niet meer baten.

Al met al een mooi dagje in Sint-Annaland, waarbij er zo’n honderd tafeltennissers actief waren, waar de soep weer uitstekend smaakte. Volgend jaar hopen we met een grotere delegatie present te zijn.