06-04 Competitie nadert einde

door | 1 mei 2024

Voor grote uitslagen, moest je vrijdagavond in Matchpoint zijn. Helaas vielen de meest niet in “Erremuus” voordeel uit. Zo verloor team 2 enigszins geflatteerd met 9-1 van Belcrum 3. Onze voorzitter redde de eer tegen Rob Wijnen, maar verloor in vier games van Amy Schoen en Tim Slagboom. Ook Schuurman kwam onder toeziend oog van Gwenny, niet verder dan gamewinst tegen Schoen en Wijnen. Koos speelde, inclusief de dubbel met Akki, maar liefst vier vijfgamers. Helaas gingen deze allemaal verloren. Met name tegen Wijnen had daar met een matchpoint meer in gezeten, maar ook die werd in zijn 20e game van de avond niet benut . Nog altijd staat Arnemuiden stevig op de vierde plaats. Volgende week treedt Arnemuiden 2 aan tegen de hoofdmacht van Tafeltenniscombinatie Middelburg.

Arnemuiden 3 was in de 2e klasse in de degradatiezone terecht geraakt en wist dat er punten nodig waren tegen concurrent Het Markiezaat 6. Het team trad dan ook op oorlogssterkte aan met Helpdesk Master Max, Bouwvakker Thiesco en Vastgoedmagnaat MC. De eerste wedstrijd verloor Thijs nog in vijf games van de altijd olijke Thomas Nipius, maar in de vervolgpartijen gingen Nipius en zijn kornuiten Van Loon en Van Broekhoven er allemaal in drie of vier games af, wat resulteerde in een dik verdiende en tevens broodnodige overwinning. In de nieuwe stand staat Arnemuiden derde, met vijf punten meer en een beter onderling resultaat dan de Markiezaadjes, die op plek 5 staan. Zaterdag staat de stoomboot naar Tholen gereed om aan te treden tegen Smash ’76 3.

Bij het vierde team is de opstelling en uitslag altijd weer een verrassing. Casper had niet getraind en werd daarom buiten de opstelling gelaten door ad interim coach Jaap Meerman. Hij stelde naast Nico Baarends (met 50 jaar tafeltenniservaring) en Anita Kusse (zeker zo’n 40 jaar) de jonge hond Rik Baaij op in de basisopstelling. Nu deed de jonge Baaij het heel behoorlijk. Zo dolf hij tegen tafeltennisveteraan Michel Schelfhout pas met 11-9 in de vierde game het onderspit en verloor met dezelfde cijfers van Franklin Bockstael. Carmen, uit de roemruchte tafeltennisfamilie, Maas was met 3-0 te sterk. Ook Nico wist zijn ervaring deze avond niet in winst om te zetten, dat lukte alleen de eerste game van de avond. Anita, vorige week nog de vrouw in vorm, bleef eveneens drie keer aan de verkeerde kant van de score. Met vier punten achterstand op Yese worden de degradatiezorgen er voor dit team niet minder op, maar juist dat team is komende week de tegenstander. Coach Jippert zal dan ook alles in staat stellen om het team tot een weergaloze performance te laten bewegen.

Na een gezellige avond met onder meer de ooms, dorpsgenoten en vrienden, maar helaas zonder de vriendinnen en nichten van Mirte, kwamen de appjes weer los in de Arnemuiden-app dat iedereen in de vroege uurtjes weer safe gearriveerd was. Behalve de voorzitter dan, maar die had z’n telefoon in de auto van Koos laten liggen.