11-09 Teleurstellend optreden TTVA bij NK

door | 25 september 2023

Afgelopen weekend vond het NK plaats in Schiedam. Vanuit Arnemuiden was er dit jaar maar een kleine afvaardiging om onder snikhete omstandigheden te spelen.

Wilbert was op zaterdag de enige deelnemer en het werd een kort toernooi voor onze P. Tegen Benjamin Slijper, de latere finalist Jörgen Verberne en Mathieu Verdeyen ging P er met 3-0 af, van Stefan van der Lelie wist hij nog een game af te snoepen.

In de C-klasse werd onze vereniging vertegenwoordigd door onze nieuwe aanwinst Jannes van Bragt. Ook Jannes had geen goede start en verloor zijn eerste twee wedstrijden met 3-0 van respectievelijk Maurice van den Hoven en Rijn Vogelaar. Tegen Niek Esselink ging het al een stuk beter, maar moest Jannes met 11-8 in de vijfde game net het hoofd buigen. Zijn laatste wedstrijd won Jannes wel eenvoudig van Jan Willem Rouwhorst.

In de B-klasse verscheen Sören de Witte op het toneel. Hij verloor zijn eerste wedstrijd nipt van eredivisionist Pieter van den Berg in vijf games, was vervolgens in 3 games te sterk voor Thomas Wijnhout en toen kwam het aan op zijn laatste wedstrijd tegen Dylan Plett. Hierin kwam Sören 2-0 voor, maar moest hij na 2-2 toch weer aan de bak, maar met 11-7 in de laatste game verzekerde hij zich van de hoofdronde. Daarin was hij helaas kansloos tegen Patrick Bruijne.

In de dubbel hadden Jannes en Sören 1 wedstrijd nodig om door te komen, want ze zaten in een poule met slechts 2 teams. Er waren kansen op meer, maar uiteindelijk waren Karawan Azad Saadi en Erik Mulder met 11-8 in de vierde game te sterk.

Al met al geen sprankelende resultaten, maar wel weer de nodige wedstrijden in de benen voor de competitie die dit weekend van start gaat.