04-08 Wilfred Joossens overleden

door | 4 augustus 2023

Deze week kwam het ontstellende bericht bij ons binnen dat Wilfred Joossens op 59-jarige leeftijd in zijn slaap was overleden.

Wilfred speelde bij de jeugd op landelijk niveau tafeltennis voor ’t Zand, maar toen blessureleed hem teisterde was dat een reden om bij de jeugd abrupt te stoppen met het spelletje. Anderhalf jaar geleden kwam hij voor het eerst bij TTV Arnemuiden binnen. Met een bijna onrealistische doelstelling om na veertig jaar afwezigheid zijn oude niveau weer te halen, werd hij meteen de fanatiekste tafeltennisser van de vereniging.

Bijna dagelijks was hij in Matchpoint te vinden. Op de gekste tijden stond hij in Matchpoint met een mand met ballen zijn service te trainen. De laatste weken vond hij in Peter Roeland zijn gelijke in fanatisme en samen trainden ze volop om na de zomerstop op hun gewenste zaterdag aan te treden in de competitie.

Het mocht niet zo zijn. Toen maandag het appje kwam van zijn overlijden was de ontsteltenis binnen de club groot. In de anderhalf jaar dat Wilfred lid is geweest van onze vereniging, is hij echt tot de club gaan behoren. Groot was zijn bereidheid om zijn handen uit de mouwen te steken als er een klusje gedaan moest worden, het gebouw geopend moest worden en natuurlijk als iemand zin had om te tafeltennissen.

We zullen zijn fanatisme, zijn gemopper over zijn eigen spel, maar ook zijn droge, soms cynische humor gaan missen. Wij wensen zijn familie heel veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.