15-04 Monsteroverwinningen Arnemuiden 2 en 3, team 4 op weg naar promotiewedstrijd

door | 24 april 2023

De tafeltennissers van Arnemuiden hebben in de 9e speelronde van de competitie uitstekende zaken gedaan. Team 2 en 3 speelden thuis tegen respectievelijk Tanaka en ODT, team 4 trad aan in en tegen Yerseke.

Na het debacle van vorige week, waarin de punten van Max Vleugel vanwege een invalverbod ongeldig werden verklaard, kwam team 2 dit keer weer met een voltallig team op de proppen, namelijk met Wilbert, Arnold en Erik, ook wel P, Akki en Mentor genoemd.P laat de hele competitie al zien dat hij het 2e klasseniveau is ontgroeid, Akki had een matige start van de competitie maar komt steeds meer op dreef en Erik lijkt dit seizoen de onrust van zich afgeworpen te hebben en weet zowel in goede als minder goede wedstrijden knappe overwinningen te boeken.

Tegen ODT – dat aantrad met geboren ‘Erremuenaer’ Nico Schuit, Ludo Gommers en Ruud Knobel was het de hele avond eenrichtingsverkeer. Slechts drie games – in drie verschillende wedstrijden werden afgegeven aan het team van Onder De Toren, waardoor er een genadeloze 10-0 op het scorebord kwam te staan.

Concurrent TTC Middelburg 3 won met 9-1 en staat voor de laatste speelronde nog één puntje voor. De Middelburgers spelen echter volgende week nog tegen Hotak, dat met Peter van Oevelen en Dennis Overbeeke twee toppers op de teamlijst heeft staan in deze klasse. Als zij hun sportieve plicht doen en Arnemuiden speelt zelf naar behoren tegen SAR, dan behoort een kampioenschap zeker tot de mogelijkheden.

In de schaduw van het tweede team speelde ook Arnemuiden 3 een belangrijke wedstrijd, dit maal tegen Tanaka een directe concurrent om lijfsbehoud. Daarvoor was voorafgaand aan de wedstrijd in elk geval een overwinning nodig, zo was de opvatting.De opstelling van de mannen uit Etten-Leur was zeker niet in het nadeel van Arnemuiden. Kopman Thierry Melissen verkoos een rustig avondje NAC en zodoende bestond de opstelling uit Sjors van Gogh, Lars Jansen en Arno de Lege. Nu had De Lege na een periode van blessureleed in Etten-Leur nog niet al te veel indruk achter gelaten, maar in Arnemuiden speelde hij met veel servicedruk en harde knallen aanzienlijk beter. Marc Riemens (MC) stond in alle vier de games die hij tegen Arno speelde grotendeels voor, maar moest toch de man uit Etten-Leur feliciteren.

Izak (Koosje) was nog dichterbij en had na een 2-1 voorsprong zelfs een matchpoint in de vierde game. Die benutte hij niet en hoewel hij in de vijfde game nog terugkwam van een achterstand maakte De Lege met 11-9 in de vijfde game met een snoeiharde servicereturn af. Tegen Thijs (Thiesco) leek de speler uit Etten-Leur zijn zegereeks te vervolgen en kwam hij met 2-0 voor, maar na wat tactische tips vanaf de kant liet Thiesco zijn spinballen voor wat het is en liet hij Arno de fouten maken met een fraaie 3-2 overwinning als gevolg.

Tegen Sjors van Gogh en Lars Jansen kwamen zowel MC, Thiesco als Koosje niet in noemenswaardige problemen. Ook is het duo Riemen/Vleugel een zekerheidje in de dubbels en daardoor verscheen er een klinkende 8-2 overwinning op het bord. Met name een eervolle vermelding voor Thijs die ondanks een barstende hoofdpijn – die hij overigens probeerde te bestrijden met bier en paracetamol, een beproefd familierecept – Man of the Match werd.

In plaats van 4 punten achter, staat Arnemuiden in de race om de veilige vierde plaats nu twee punten voor op Tanaka met ook nog eens een beter onderling resultaat. Volgende week kan de handhaving veilig worden gesteld tegen Tios. Tanaka speelt zelf thuis tegen Belcrum.

In de vierde klasse komt Arnemuiden 4 uit tegen de nummers 1 t/m 4 van de zevenkamp. Nu had Arnemuiden de pech dat het al deze teams al thuis had getroffen, waardoor het in deze promotiepoule drie keer uit moet spelen. Vrijdag was Yerseke de tegenstander. Het team uit Yerseke trad aan in de vaste opstelling Jan Overbeeke, Youri van Dijken en Rienk Janssens, Arnemuiden had Casper van Belzen, Bas Steijn en Rinco de Gier afgevaardigd.

Casper speelde een zenuwslopende partij tegen Overbeeke, kwam met 2-0 voor in games maar moest uiteindelijk met 11-5 11-6 en 13-11 de fruitteler feliciteren. Voor Cas was het pas zijn tweede verliespartij van de competitie. Ook tegen Youri moest Cas alle zeilen bijzetten, maar was hij met 13-11 in de vierde game te sterk. Tegen Rienk Janssen won hij zonder gameverlies.

Bas verloor zijn eerste wedstrijd met drie keer 11-8 van Youri, wist Jan Overbeeke wel in vijf games te verschalken, maar tegen Rienk Janssens gaf de postbode in navolging van Casper een 2-0 voorsprong in games geen vervolg. Ambtenaar Rinco had niet bepaald zijn beste avond en bleef deze avond zonder gamewinst. Dankzij een 3-1 zege van Bas en Cas in de dubbel, waarbij er zelfs een ouderwetse game van 20-22 werd genoteerd, kwam de eindstand op 6-4 voor Yerseke. Voor de stand in de poule maakt het weinig uit. Scaldina is al kampioen en Arnemuiden is als nummer 2 al bijna verzekerd van een promotiewedstrijd naar de 3e klasse, daarin is ook de tegenstander al bekend: De Pin Pongers uit de Wouwse Plantage. Het team is inmiddels druk een bus aan het regelen om de trouwe supportersschare tegemoet te komen.

Of het eerste team zich ook in de feestvreugde gaat mengen? Dat moet vanmiddag blijken als het vlaggenschip van Arnemuiden het opneemt tegen Vriendenschaar uit Gouda. Uiteraard houden we u op de hoogte

Alle reacties:18Rinco de Gier, Jeroen de Heide en 16 anderen