11-04 Arnemuiden historie geschreven

door | 24 april 2023

Voor de meest memorabele pingpong wedstrijd van afgelopen weekend starten we met team 2. Vanwege bezigheden elders van hun teamgenoten waren de twee ouwe rotten van het team Wilfred en Arnold naarstig op zoek naar een invaller.

Die werd gevonden in de introverte, timide ICT’er Max Vleugel. Hoewel Vleugel het liefste het contact mijdt, kreeg hij als opdracht van zijn therapeut om zoveel mogelijk selfies met opgestoken middelvingers te maken. Toen een zekere Thomas N daar geen prijs opstelde, gooide Vleugel een aansteker tegen het olijke bolletje van Nipius, die vervolgens bloedde alsof hij Davy Klaassen zelf was.. De avond escaleerde volledig en het Markiezaat trio weigerde de wedstrijd te vervolgen en gaf Vleugel een zaalverbod. Het tuchtcollege van de NTTB heeft de zaak nog in beraad. Over de wedstrijd hoorde je geen hond meer, hoewel er een eclatante 9-1 overwinning op het bord stond. De verwachting is dat in elk geval de wedstrijden van Vleugel ongeldig worden verklaard.

Team 1 verloor met 6-4 van Taverbo. Soren toonde zich de bikkel van de avond door met een blessure nog even door te spelen en won 2 wedstrijden, Lange voegde daar een puntje tegen Sjoerd Broos aan toe. Emiel en Soren wonnen de dubbel. Met de 6-4 nederlaag en een zwaarder programma voor de kiezen zullen de mannen alle zeilen bij moeten zetten. Volgende week is Vriendenschaar de tegenstander, al is het daar altijd afwachten wie van de tien er meespelen. Mental coach / scheidsrechter Wilfred is al druk doende om het team in topvorm naar Gouda te doen afreizen.

Team 3 was met de opdracht om punten te sprokkelen afgereisd naar koploper Belcrum in Breda en die taak mislukte jammerlijk. De eerste helft konden de mannen nog huiliehuilie doen omdat het allemaal zo tegenzat na drie nederlagen in vijf games. De tweede helft werd er over het Arnemuiden-trio heengewalst. Marc Riemens boekte een knappe overwinning op Mathieu Verdeyen. Het bleef het enige puntje van de wedstrijd. Nummer 4 Tanaka is echter nog altijd in zicht en is vrijdag de tegenstander. Na afloop was het Belcrum-trio hem snel gevlogen voor een dertien in een dozijn pubquiz, maar beleefden Zwemer, MC en Koosje nog een gezellige avond waarbij ze getrakteerd werden op gehaktballen uit de jus van Albert van Dueren den Hollander en al net zo smeuïge verhalen van Peter Kooremans.

Team 4 trad aan tegen koploper Scaldina en voegde 2 punten toe aan het totaal. Bas Steijn won van de heren Bakvis en Kik. Rob en Nico bleven zonder punten.